Kiinteistön palveluiden hallitseminen on taitolaji, joka vie aikaa ja resursseja. Kiinteistöhuolto, siivouspalvelut ja aulapalvelut sekä muuttopalvelut eri toimijoiden tuottamina luovat helposti aika- ja resurssisyöpön lopputuloksen, jossa ei päästä hyödyntämään kiinteistön koko potentiaalia. Jos kaikki palvelut ovat hallinnassa yhdellä toimijalla, syntyy kokonaisuus, joka säästää aikaa, rahaa ja hermoja.
Campustan kiinteistöpalvelut takaavat parhaan arjen ja vakaan perustan koko kiinteistösi elinkaaren ajalle. Olemme luotettava kumppani kiinteistösi kaikilla palvelualueilla Tampereen ja Pirkanmaan seudulla. Näemme kiinteistöpalveluiden keskittämisen parhaana tapana tuottaa laadukkaita ratkaisuja. ”Kaikki saman katon alta” -ajattelu tuo joustavuutta palvelun rakentamiseen ja mahdollistaa yksilöllisten palveluiden tarjoamisen kiinteistön kulloisenkin tarpeen mukaan.
Keskittämisen hyödyt kiinteistösi arjessa
Mitä kiinteistöpalveluiden keskittäminen tarkoittaa käytännössä? Seuraava skenaario ei ole kaukana todellisuudesta, ja avaa konkreettisesti sen, miten palveluiden keskittäminen toimii kiinteistön arjessa:
On ihan perusmaanantai toimistolla. Laitat työkoneen päälle, mutta pistorasiasta ei tulekaan virtaa, kokoukseen kiirehtiessä täysi kahvikuppi putoaa kokolattiamatolle ja kokoushuoneessa muistat, että aulan kalusteet pitäisi asentaa ja vanhat viedä kierrätykseen. Ja kokoushuoneen seinäkin kaipaisi vähän väriä. Mielessäsi käyt läpi soittolistaa ja koitat muistella, kuka hoitikaan sähkötyöt, mistä kautta saisi siivouksen paikalle, ja kerkeäisiköhän kalusteet koota itse vaikka ruokatunnin aikana. Voit kutsua apuun naapuritoimiston Karin ruuvimeisseleineen ja käyttää loppupäivän etsimällä yhteystietoja eri toimijoille. Tai sitten voisit laittaa pyörät pyörimään yhdellä yhteydenotolla Campustalle.
Campustan kiinteistöpalveluiden ytimessä on toiminnan helppous. Kun saman kontaktin päässä on tavoitettavissa kiinteistöhuolto, siivous- ja muuttopalvelut sekä aulapalvelut, luodaan kiinteistölle kitkaton arki. Meillä on kyky nähdä kiinteistösi tarpeet kokonaisuutena. Campustalla tieto liikkuu eri palveluita suorittavien ammattilaisten välillä sujuvasti. Siivouspalvelumme ja aulapalvelumme seuraavat omalta osaltaan aktiivisesti kiinteistön arkea, ja ilmoittavat huomioitaan kiinteistöhuollolle, joka pystyy reagoimaan alkaviin tilanteisiin nopeasti. Työnjohto toimii myös kentällä, ja viestintä työntekijöiden kanssa on aktiivista. Voit siis luottaa siihen, että palvelu pelaa eikä sinun tarvitse tehdä muuta kuin päättää seinälle tuleva väri. Aikaa vapautuu omalle osaamisalueellesi, tai vaikka Karin kanssa kahvitteluun.
Yhdeksän syytä keskittää kiinteistöpalvelut
Olemme selvittäneet mitä keskittäminen tarkoittaa, ja nyt pureudumme siihen miksi se kannattaa. Kiinteistöpalveluiden keskittäminen näkyy niin kiinteistön arjessa kuin taustatoiminnoissakin useana positiivisena tekijänä:
1. Sujuvuus
Kun tehtäviä pystytään järjestelemään sisäisesti, voidaan kiinteistöpalvelua toteuttaa sujuvasti. Sujuvuus kiinteistöpalveluissa näkyy käytännössä ajankäytön optimointina. Töitä pystytään järjestelemään tarpeen mukaan ja ennakoiden, mikä osaltaan vähentää myös ikäviä yllätyksiä kiinteistön arjessa. Mahdolliset ongelmatilanteet pystytään ratkaisemaan nopeasti, ja isompien vahinkojen syntyminen voidaan minimoida:
Esimerkkitilanne: Siivooja huomaa, että wc:n hana vuotaa 👉 siivooja ilmoittaa havaintonsa suoraan kiinteistön nimetylle kiinteistöhoitajalle 👉 tuttu kiinteistöhoitaja ottaa asian välittömästi hoitaakseen 👉 vesivahingolta vältytään ja kiinteistön arki rullaa tehokkaasti 💪
2. Hallinnointi
Yhdellä sopimuksella voidaan hallita koko kiinteistöpalveluiden palettia sen sijaan, että ne olisivat hajautettuina eri palveluntoimittajilla. Toiminta on kustannustehokkaampaa silloin, kun pystytään kattamaan useita palveluita samanaikaisesti. Töiden laskutuksessa yhdellä laskulla voidaan kuitata koko työ, jolloin hallinnalliset kustannukset vähenevät.
Käytössämme on Campustan laaja asiantuntijaorganisaatio ja matala työnjohto, joka tuntee kohteen ja kulloiseenkin tilanteeseen sopivat ammattilaiset.
3. Tilaaminen
Samassa paketissa on kaikki kiinteistöpalveluiden oleellinen sisältö, eikä aikaa kulu palveluntarjoajan vastuurajapintojen pohtimiseen. Palvelun tilaaminen helpottuu, ja mahdollistaa joustavat ja yksilölliset ratkaisut valmiiden mallien sijaan.
4. Laadunhallinta
Palvelun laadun valvonta ja hallinta on helppoa, kun se on yhden toimijan käsissä. Standardien noudattaminen on luotettavaa, kun sen taustalla on yhtenäinen toimintamalli ja kaikki ovat selvillä pelisäännöistä. Kestävän kehityksen, ympäristön ja yhteiskuntavastuun huomioiminen palveluiden tuottamisessa on selkeää ja varmistaa osaltaan laadukkaan toiminnan.
5. Joustavuus
Kiinteistön tarpeisiin mukautuva palvelu mahdollistaa joustavan palvelumallin. Palvelualueiden resursseja voidaan lisätä tai vähentää kulloisenkin tarpeen mukaan, ja muutoksia pystytään toteuttamaan nopeallakin aikataululla.
6. Kokonaisvaltaisuus
Kiinteistönhoitoa ja palveluita pystytään tarkastelemaan kokonaisuutena. Tämä takaa luotettavan kumppanin, joka on kartalla kiinteistöpalveluiden kaikista osa-alueista. Kokonaisvaltaisen kuvan hahmottaminen tuo mukanaan kyvyn optimoida palvelua, ja mahdollisuuden aktiivisesti etsiä tapoja sen parantamiseen.
Yhteistyötä tehdään vahvalla palvelunkehittäjän otteella. Säännölliset kiinteistöpalaverit asiakkaan kanssa ovat raportoinnin läpikäynnin lisäksi kehityspalavereita, jotka mahdollistavat kehitysehdotusten ja kiinteistöön liittyvien huomioiden esilletuomisen.
7. Kustannustehokkuus
Tehokas ja sujuva toiminta synnyttää väistämättä kustannussäästöjä. Kustannustehokkuus saavutetaan toimivalla palvelulla, ei palvelun leikkaamisella. Tehokkuuden saavuttamiseksi ei ole tarpeen tinkiä palvelusta, vaan luoda juuri sinun kiinteistöllesi parhaiten toimiva kokonaisuus.
8. Luotettavuus
Kun eri palveluiden takana on yksi ja sama toimija, on helppoa rakentaa luotettava palvelusuhde. Asiakkaan tuntemus ja selkeä kokonaiskuva auttavat niin arjessa kuin ongelmatilanteidenkin ratkomisessa. Luottamus ja luotettavuus syntyvät toimivasta palvelusta, joka on valmiina mukautumaan muutoksiin ja joustamaan tarvittaessa.
9. Ennakointi
Kokonaisuuden hallinta antaa avaimet ennakoivaan työskentelytapaan. Yllätykset on helppo taklata hyvällä ennakoinnilla, ja ennakointi taas vaatii kiinteistön kokonaisvaltaisen tuntemuksen. Kun kiinteistöpalvelun toimijalla on takanaan ammattitaitoa ja hyvät asiantuntijaverkostot, pysyy kiinteistön arki sujuvana ja resurssien keskittäminen oikea-aikaisena.
+ täysi 10 kilpailutuksessa
Kilpailutus on prosessina aikaa vievä, kun jokainen palvelualue kilpailutetaan erikseen. Campustalla on mahdollista kilpailuttaa kerralla koko kiinteistöpalveluiden kokonaisuus. Tutustu artikkeliimme kiinteistöhuollon kilpailutuksesta, jossa sukellamme syvemmälle siihen, mitä kilpailutuksessa oikeastaan kannattaa ottaa huomioon.
Campustan kiinteistöpalvelut ovat kiinteistösi valttikortti
Kiinteistöpalveluiden keskittäminen yhdelle toimijalle on kiistatta arkea helpottava tekijä. Ajatus keskittämisestä voi tuntua yksinkertaiselta, mutta se vaatii toimiakseen taakseen tekijän, jolla on vahva kokemus kiinteistöpalveluiden tuottamisesta ja valmius kehittää omaa toimintaansa vastaamaan alan muutoksia. Campustan toiminta peilaa meille tärkeitä arvoja – me ideoimme, kyseenalaistamme ja kehitämme, laatua ja saumatonta yhteistyötä vaalien. Teemme arjestasi parempaa, ja varmistamme samalla kiinteistösi hyvinvoinnin pitkälle tulevaisuuteen.
Toivoisitko, että kiinteistöösi liittyvät palvelut tuotettaisiin laadukkaasti ja vastuullisesti, kustannustehokkuutta unohtamatta? Onko toiveissasi luotettava kiinteistöpalveluiden kumppani, jonka kanssa asiointi olisi vaivatonta ja jonka käsiin voisit huoletta jättää kiinteistösi sujuvan arjen? Me olemme täällä kiinteistöäsi varten valmiita auttamaan niin kiinteistöhuollon, remonttipalveluiden, siivouspalveluiden, aulapalveluiden kuin muuttopalveluidenkin tehtävissä. Klikkaa täältä itsellesi kiinteistöpalveluidemme parhaat ammattilaiset 💚